نیاز تهران به نظام یکپارچه مدیریت بحران

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید بیش از پیش در ایجاد و توسعه ظرفیت های پدافند غیر عامل تلاش کنیم، گفت: آموزش نیروهای امدادی برای لحظه های آغاز بحران از اصول اساسی مدیریت بحران است که باید در برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران به طور جدی پیگیری شود.

معصومه آباد با اشاره به ضرورت ایجاد نظام یکپارچه در مدیریت بحران گفت: طبیعت شهری و نیز حوادث انسان ساز از عواملی است که در ایجاد بحران های شهر تهران نقش دارد. وی افزود: ایجاد نظام یکپارچه در مدیریت بحران برای شهر تهران، ضروری است و امیدواریم در دوره کنونی شورای اسلامی شهر تهران محقق شود.
معصومه آباد ادامه داد: مسئولیت مدیریت بحران شهر تهران به عهده شهردار آن است و باید در تدوین برنامه ۵ ساله دوم مدیریت شهری راهبرد های مشخصی در قانون تعریف شود. عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: ایجاد دو مرکز آموزشی نمونه بی نظیر در خاورمیانه، در برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران پیش بینی شده است.
رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران گفت: دسترسی به محدود های آسیب دیده از معظلات شهر تهران مطرح است و شهرداری تهران در برنامه ۵ ساله دوم خودروهای ویژه ای که قابلیت دسترسی به معابر باریک دارد (معابر محدوده های بافت فرسوده) پیش بینی کرده است.
همچنین در مناطق و محدوده هایی که از نظر امکانات امدادی دارای کمبود است مراکزی در ابعاد کوچکتر از ایستگاه های آتش نشانی تعبیه خواهد شد تا هنگام وقوع بحران، عملیات های امدادی را پشتیبانی کند.
وی به ایستگاه ها و تونل های مترو به عنوان یک ظرفیت مناسب در پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: ایستگاه ها و تونل های مترو به عنوان پناهگاه هایی امن در پدافند غیرعامل مطرح است و ضرورت توسعه مترو را بیش از پیش آشکار می کند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0