تهیه‌ی طرح‌ تفصیلی شهرهای زنجان

مدیر معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان این‌که تهیه‌ی طرح‌های جامع و تفصیلی برای شهرها، از برنامه‌های مهم حوزه‌ی شهرسازی و معماری این اداره‌کل است، گفت: فرآیند بررسی، تأیید و ابلاغ این طرح‌ها بسیار زمان‌بر است.

«عباسعلی فلاح» با اشاره به این‌که طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای «دندی»، «آب‌بر»، «هیدج» و «صائین‌قلعه» که از سال ۸۷ قرارداد آن منعقد شده بود، پس از طی مراحل بررسی و تأیید، با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری در سال گذشته ابلاغ شد.

وی تهیه‌ی طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای «ارمغان‌خانه»، «زرین‌رود»، «چورزق» و «سهرورد» را نیز از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این حوزه اعلام کرد. این مقام مسوول، ادامه داد: برای شهرهای سلطانیه، قیدار و خرم‌دره نیز که طرح جامع دارند، امسال‌ طرح تفصیلی تهیه می‌شود.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، اظهار کرد: تهیه‌ی طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای استان در مجموع با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال در حال تهیه است. فلاح، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون از مجموع ۱۹ شهر استان زنجان، برای ۴ شهر طرح‌های تفصیلی یا جامع در حال تهیه است.

وی تهیه‌ی طرح جامع برای شهر زنجان را بسیار مهم برشمرد و افزود: برای تهیه‌ی طرح جامع شهر زنجان، جلسات متعددی برگزار شد و نقشه‌ی پایه آن پس از مطالعه و بررسی‌های مکرر به تأیید رسیده است.

این مقام مسوول تصریح کرد: امسال سعی داریم پس از تأیید و تصویب این طرح توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ابلاغ کرده و به مرحله اجرا برسانیم. مدیر معماری و شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: طرح جامع عموماً ۱۰ ساله تهیه می‌شود و باید در این مدت، بازبینی شود.

این مقام مسوول با تأکید بر لزوم اجرای طرح محور «داوودقلی دلجویی» بر اساس سیما و منظر شهری، خاطرنشان کرد: پس از بررسی موانع و مشکلات اجرای این طرح در کمیته فنی و برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۵ در اواخر اردیبهشت‌ماه امسال‌ برای اجرا ابلاغ می‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0