تدوین سند حفظ باغات و معماری تهران

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره شهر تهران گفت: سند معماری و شهرسازی شهر تهران و سند حفظ باغات پایتخت تهیه و تنظیم می شود.

احمد مسجدجامعی با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای شورای شهر، شهردار و مدیران و معاونان شهرداری تهران با رهبر معظم انقلاب افزود: معظم له درباره معماری تهران، مباحثی را مطرح کردند که کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با همکاری وزارت راه و شهرسازی سندی در این زمینه تهیه، تنظیم و پیگیری می کند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب درخصوص باغات در معرض آسیب و منابع طبیعی که به نفع ساخت و ساز از بین می رود، نیز مباحثی مطرح کردند که برای حفظ و نجات آنها قرار شد کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر سندی تهیه و شهردای نیز دراین زمینه گزارش دهد. مسجدجامعی با اشاره به مساله نظارت بر رفتار مالی شهرداری که مورد توجه رهبری نیز بود، خاطرنشان کرد: این روند به نحو کارشناسانه پیگیری و در این زمینه گزارش کامل ارائه می شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص تعامل شورای چهارم با دولت و شهرداری افزود: جلساتی که با وزرا در شورای شهر داشتیم مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت : از رئیس جمهور می خواهیم وقت و زمانی را در هیات وزیران برای رفع معضلات شهر تهران برنامه ریزی کنند، چرا که مشکلات تهران بدون همکاری دولت امکان پذیر نیست. وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب یکی از رموز موفقیت در شهر تهران را مدیریت جهادی برشمردند، گفت: در جلسه روز گذشته معظم له فرمایشاتی را در خصوص تمیزی شهر، فضای سبز و گسترش مترو و همچنین فضای ورزشی شهر تهران داشتند و یکی از رموز موفقیت در شهر تهران را مدیریت جهادی برشمردند.

*بودجه ۱۰۲ هزارمیلیارد تومانی برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران تصویب شد

احمد مسجد جامعی همچنین با بیان این که سقف بودجه ۱۰۲ هزار میلیارد تومانی برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران تصویب شد، افزود: این عدد در بین سال های مالی شهرداری تقسیم می شود که روند افزایشی را هر سال نسبت به سال قبل خواهیم داشت و امیدوارم بودجه شهرداری قاعده مند شود. گفتنی است این بودجه در ابتدا ۹۷ هزار میلیارد تومان مطرح شده بود که با پیشنهاد اعضای شورای شهر به ۱۰۲ هزار میلیارد افزایش یافته و تصویب شد.

محمدحسین پورزرندی معاون مالی اداری شهرداری تهران نیز در جریان بررسی بودجه شهرداری تهران گفت: درآمدها در حوزه شهرداری با توجه به شرایط نگرانی هایی را ایجاد کرده است و مبنای ما این نبوده است که درآمدهای پایدار را افزایش دهیم. وی بیان کرد: باید بودجه ۵ ساله دوم شهرداری تهران با توجه به شرایط، محتاطانه بسته شود.

* حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون های ورزشی و کمیته ملی المپیک بلامانع است

مسجد جامعی در سی وهشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نامه شورای شهر به رییس مجلس شورای اسلامی گفت: براساس استفساریه گرفته شده از مجلس حضور اعضای شورای شهر در انتخابات فدراسیون های ورزشی و کمیته ملی المپیک بلامانع است. وی تاکید کرد: مرجع استفسار قانون مجلس است و سازمان بازرسی باید بر این اساس عمل کند. سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران امروز(سه شنبه) به طور علنی در صحن شورای شهر برگزار شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0