بررسی نمای بناهای شاخص تهران

مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت نمای ساختمانها گفت: طی دو سال گذشته شهرداری تهران گامهای هدفمندی در راستای تدوین قوانینی مدون در موضوع نمای ساختمانها برداشته است تا این موضوع در بحث تک نماها و بناهای شاخص هدفمند و جداره ساختمانها نیز به شکل هماهنگ ساماندهی شود .

جواد کریمیان اقبال با بیان اینکه نمای ساختمانها همواره از موضوعاتی بود که مورد بی توجهی قرار می گرفت ، گفت : با وجود آن که نما بخش عمومی ساختمان است اما هیچ ضوابط و قانونی برای نمای ساختمان ها تعریف نشده بود و این در حالی است که بر اساس قانون وزارت راه و شهرسازی باید ضوابط و مقررات نما را تدوین و ابلاغ کند . وی افزود : بر این اساس باید نمای ساختمان ها منطبق بر ضوابط معماری اسلامی و ایرانی تعریف می شد که این کار با وجود جلسات مختلف به نتیجه نرسیده و اجرا نشد .

کریمیان اقبال خاطر نشان کرد: از این رو شهرداری تهران در مناطق ۲۲، ۱، ۴ و ۶ و همچنین مناطقی که جداره آنها در حال بازسازی است مانند مناطق ۱۳ و ۱۴ اقداماتی انجام داد اما این اقدامات نمی توانست به عنوان معیار اصلی در نمای عمومی ساختمان های شهر قرار گیرد .

وی با بیان این که نما موضوعی سلیقه ای و زیبا شناختی است و به همین دلیل در ۲۰ سال گذشته تدوین قوانین برای آن به نتیجه نرسیده است ، اظهار کرد: طی دو سال گذشته شهرداری تهران گامهای هدفمندی در این راستا برداشته است تا موضوع نما در بحث تک نماها و بناهای شاخص هدفمند شود و همچنین جداره ساختمانها نیز به شکل هماهنگ ساماندهی شود که در این زمینه مسابقاتی نیز برگزار شد تا نیازهای شهروندان سنجیده شود .

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0