ارسال طرحی به شورایعالی شهرسازی

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از تصویب طرح توسعه و عمران (جامع) شهر سیریک در شورای برنامه ریزی و توسعه استان و ارسال آن به شورایعالی شهرسازی و معماری ایران خبر داد.

افشین بهرامی در این رابطه عنوان کرد: طرح جامع شهر سیریک از ابتدای سال ۸۷ شروع و پس از طی مراحل بررسی در کمیته های فنی و کارشناسی، کارگروه تخصصی امور زیر بنایی و شهرسازی استان و در اسفندماه سال۹۱ در شورای برنامه ریزی و توسعه استان به تصویب رسید.

وی با اشاره به برخی آمار و اطلاعات مطرح شده در طرح جامع شهر سیریک افزود: جمعیت این شهر در سال ۱۳۸۵ برابر با ۴هزار و ۱۸۰ نفر بوده که در سال ۱۳۹۰ به ۸ هزار و ۱۳۵ نفر رسیده که با توجه به پتانسیل های بالقوه شهر سیریک و همچنین تحقق برنامه های عمرانی پیش بینی شده در افق زمانی طرح (۱۴۰۰)، جمعیت شهر غالب بر۲۳هزار و۲۵۱ نفر خواهد رسید.

به گفته بهرامی، نقش و عملکرد غالب شهر سیریک با توجه به موقعیت ویژه این شهر، بازرگانی و گردشگری در مقیاس منطقه ای و فرا منطقه ای دیده شده است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد: مساحت موجود شهر سیریک در وضع موجود برابر با ۳۶۶ هکتار می باشد که با توجه به جمعیت پیش بینی شده به ۸۹۸ هکتار در قالب طرح توسعه و عمران(جامع) افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: الگوی توسعه این شهر بر اساس شکل گیری محلات و بصورت ستاره ای طراحی شده که توزیع خدمات بر مبنای همین تقسیم بندی صورت گرفته است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0