پرند، بهترین شهر برای انتقال پایتخت

استاندار تهران گفت: در انتقال پایتخت اداری، شرکت‌هایی که هیچگونه ضرورتی برای حضور و فعالیت آنها در شهر تهران وجود ندارد، در اولویت انتقال قرار می‌گیرند.

مرتضی تمدن ضمن اشاره به بحث انتقال پایتخت اداری افزود: این بحث موضوع جدیدی نیست و نه تنها در دولت فعلی که در دولت‌های قبلی نیز مطرح شده، اما هدف انتقال پایتخت سیاسی نیست. وی افزود: نظر دولت دهم تاکید بر انتقال پایتخت اداری است و مطالعات لازم برای جابجایی پایتخت اداری صورت گرفته است.
استاندار تهران تصریح کرد: در جلسات شورای عالی اداری، سه نقطه در داخل استان تهران و چند نقطه خارج از تهران برای انتقال پایتخت اداری مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. تمدن گفت: آخرین گزینه‌ای که نزدیک به واقعیت است، انتقال پایتخت اداری به شهر جدید پرند است و در جلسات و بررسی‌هایی که صورت گرفته، این شهر مورد تایید قرار گرفته است.
استاندار تهران گفت: بخش زیادی از ازدحام و ترافیک شهر تهران مربوط به وزارت خانه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای ملی کشوری است و این امر باعث می‌شود خیل عظیمی از افراد برای امور اداری خود در شهر تهران تردد داشته باشند.
وی اظهار کرد: ترجیح ما این است که عملیاتی‌ترین گزینه برای انتقال پایتخت اداری شهر جدید پرند باشد، اما اگر در شورای عالی اداری تصمیمی اتخاذ شد که بر اساس آن ضرورتی برای حضور شرکت‌ها در تهران وجود نداشته باشد، باید با مدیریت این طرح را به طور کامل اجرا کنیم.
تمدن گفت: در حال حاضر دفاتر برخی از شرکت‌ها که هیچگونه ضرورتی برای حضور و فعالیت آنها در شهر تهران وجود ندارد همچنان فعالیت دارند؛ این در حالی است که باید اجرای این طرح شدت بیشتری بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه باید جانمایی پایتخت اداری در پرند نهایی شود، اظهار کرد: در حال حاضر تفاهم کلی برای انتقال پایتخت اداری استان تهران به شهر جدید پرند است و باید عملیاتی شود، چرا که بهترین گزینه شهر جدید پرند است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0