مترو برلین

مترو برلین ایمن‌ترین وسیله حمل ونقل در این شهر است و حوادث ناگوار آن اندک بوده است.

مترو برلین در آلمان به عنوان سیستم انتقال سریع، مهم‌ترین نقش را در حمل‌و‌نقل عمومی دارد. مترو این شهر که در سال ۱۹۰۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفت، با ۱۷۳ ایستگاه و ۱۰ خط که اکثرا در زیر زمین قرار دارند، ۱۴۷ کیلومتر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

طول ترن‌ها ۱۰۰ متر و طول سیستم ۱۴۷ کیلومتر است. سرعت متوسط مترو ۳۰٫۷ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت آن ۷۲ کیلومتر در ساعت است. قطارها در اوج شلوغی بین ۵-۲ دقیقه و بعد‌از‌ظهرها و یکشنبه‌ها ظرف ۱۰ دقیقه به ایستگاه می‌رسند.

مترو با پیمودن ۱۳۲ میلیون کیلومتر، ۴۰۰ میلیون مسافر را در سال منتقل می‌کند.

تکمیل مترو برلین طی ۳ مرحله انجام شد. معماری، طراحی و دکوراسیون بسیاری از ایستگاه‌های آن قابل توجه است. ایستگاه هرمان‌پلاتز کلیسای جامع را تداعی می‌کند. سکوها ۷ متر ارتفاع، ۱۳۲ متر طول و ۲۲ متر عرض دارند.

مترو برلین به سهم خود در برنامه‌های سینما و تلویزیون نقش داشته است. صحنه‌های کوتاهی از بعضی فیلم‌ها با همکاری فیلمسازان در ایستگاه‌ها به نمایش در می‌آید و ویدئو فیلم‌ها و موزیک‌ها در ایستگاه‌ها، تونل‌ها و واگن‌ها عرضه می‌شود.

از سال ۲۰۰۱، مترو برلین، میزبان فستیوال سالانه فیلم‌های کوتاه (حداکثر ۹۰ ثانیه) بوده است. مانیتور ترن‌ها فیلم‌ها را نمایش ‌می‌دهند و مسافران رای خود را در مورد برنده فستیوال روی تابلو اعلام می‌نمایند.

آثار خوانندگان در مترو و ایستگاه‌ها پخش می‌شود.

تسهیلات:

امکان استفاده از تلفن همراه در ایستگاه‌ها و تونل‌ها وجود دارد. از ایستگاه‌ها، سکوها و تونل‌هایی که به هر دلیل بدون استفاده مانده‌اند، برای انجام مراسم یا نمایشگاه استفاده می‌شود. اهم اخبار، پیش‌بینی هفتگی آب‌ وهوا و آگهی‌های تجاری روی مانیتورها به نمایش در‌می‌آیند.

دسترسی به فروشگاه‌های بزرگ، بانک‌ها، سوپرمارکت‌ها و فست فودها در ایستگاه‌ها امکان‌پذیر است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0