مترو لندن

مترو لندن از سال ۱۸۶۳ فعالیت خود را آغاز کرده است

مترو لندن قدیمی‌ترین، طولانی‌ترین و گران‌قیمت‌ترین شبکه حمل‌ونقل زیرزمینی در دنیاست که از سال ۱۸۶۳ تا کنون به مدت ۱۴۶ سال فعالیت داشته است.

اولین خط برقی لندن پایتخت انگلیس در سال ۱۸۹۰ شروع به کار کرد. بیش از ۳ میلیون سفر در روز و ۱ میلیارد سفر در سال از طریق شبکه مترو انجام می شود.

طولانی‌ترین سیستم مترو دارای ۱۱ خط مرتبط، ۵۰۰ قطار و ۲۷۵ ایستگاه است که ۲۴۴ مایل از خیابان‌های لندن را در زیر‌زمین طی و هر سال ۱٫۱ میلیارد نفر را جابه جا می‌کند.

شلوغ‌ترین ایستگاه واترلو است که به ۴۶٫۰۰۰ نفر در شلوغ‌ترین ساعات صبح خدمات ارائه می‌دهد.

در مترو لندن ۴۱۲ پله برقی و ۱۱۲ آسانسور فعال است.

مترو زیرگذر مناطق مرکزی و بیشتر مناطق حومه را تا شمال رودخانه تایمز پوشش می‌دهد در حالی که تردد تا جنوب رودخانه به ‌وسیله شبکه گران‌قیمت روگذر است.

مترو دوکلند، دومین سیستم مترو با واگن‌های کوچک‌ و سبک‌تر است که در سال ۱۹۸۷ افتتاح شد و شرق لندن و گرینویچ را به دو طرف رودخانه تایمز ارتباط می دهد.

قطارهای پر سرعت یورواستار، سنت پانکراس اینترنشنال را به لیل و پاریس در فرانسه و بروکسل در بلژیک متصل می‌کند. زمان سفر به پاریس ۲:۱۵ دقیقه و به بروکسل ۱:۵۱ دقیقه است. به این ترتیب با قطارهای پرسرعت و از طریق تونل زیردریایی که به تازگی تکمیل شده است، لندن به قاره اروپا از هر زمان دیگر نزدیک‌تر می‌شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

  1. تقی :
    ۱۹ فروردین ۹۵

    خیلی عالی است

0