مترو مسکو

آشنایی با متروی مسکو

مترو مسکو به دلیل داشتن معماری منحصر، دیدگان هر بیننده‌ای را متحیر می‌سازد

مترو مسکو پایتخت روسیه به دلیل داشتن معماری منحصر، دیدگان هر بیننده‌ای را متحیر می‌سازد.

تلفیق نقاشی، مجسمه‌سازی و انواع هنرهای تزیینی بر روی سقف و دیوارها موزه‌ای بی‌بدیل را فراهم ساخته است که به جذب گردشگر کمک بسزایی می‌کند.

استفاده از بهترین و مقاوم‌ترین سنگ‌ها موجب پایداری این صنعت و از هزینه‌های بعدی جلوگیری می‌کند. بکارگیری سنگ‌های زیبا، گران قیمت و قدیمی مجموعه‌ای ارزشمند را فراهم ساخته است. در دیدار از مسکو با سفر از طریق مترو با یک تیر دو نشان بزنید و فرصت را از دست ندهید.

ایده احداث مترو مسکو در زمان استالین بود. مترو مسکو در سال ۱۹۳۵ با یک خط افتتاح شد. خط ۲ آن ۶ ماه بعد و احداث خط ۳ حتی در زمان جنگ هم ادامه داشت. به طوری که آثار هنری در وصف جنگ به خوبی در فضای مترو مشهود است. خط ۴ مترو بعد از مرگ استالین افتتاح شد.

مسکو امروزه دارای ۱۲ خط و ۱۷۷ ایستگاه است که اکثرا در زیر زمین قرار دارند. این مترو دارای یکی از عمیق‌ترین سیستم‌های زیر زمینی در جهان است به عنوان نمونه ایستگاه پارک پوبدی که در سال ۲۰۰۳ تکمیل شد، ۸۴ متر زیر زمین و دارای طولانی‌ترین پله برقی در اروپاست. شبکه ۲۰۰ کیلومتری مترو مسکو یکی از شلوغ‌ترین متروهای جهان است و به بیش از ۹ میلیون مسافر در روز خدمات می‌دهد. مسکو برای مقابله با مشکلات جدی حمل و نقل برنامه‌های وسیع‌تری در این زمینه دارد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0