کاهش اعتبارات شهرسازی در بودجه ۹۲

نماینده مردم آذربایجان غربی اظهار داشت: طبق جدول اعلامی معاونت برنامه ریزی از ۲۸۷۰ طرح قانونی مصوب تنها ۸۲ طرح به اتمام رسیده و باقی طرح های ناتمام به سال ۹۲ منتقل شده است که بودجه کافی برای آن در نظر گرفته نشده است.

علی اکبر آقایی نماینده مردم آذربایجان غربی با عنوان موافق رد کلیات بودجه سال ۹۲ کل کشور اظهار داشت: مهمترین شاخص کلان دولتی شاخص نرخ رشد اقتصادی است که در سال ۹۰ این رشد با احتساب درآمدهای نفتی ۴٫۱ و بدون احتساب درآمد نفتی ۵٫۲ بوده است. وی همچنین اظهار داشت: تحقیقات نشان می دهد در سال ۹۱ این رشد صفر درصد بوده و در سال آینده بین صفر تا ۴- (منفی ۴) درصد خواهد بود.

آقایی همچنین رشد نقدینگی را در سال ۹۱، ۲۵ درصد خواند و گفت: این رشد بالا تورم ایجاد می کند. وی اظهار داشت: بودجه عمرانی در سال ۹۲ طوری پیش بینی شده است که ما شاهد طلبکاری پیمانکاران عمرانی خواهیم بود و طبق جدول اعلامی معاونت برنامه ریزی از ۲۸۷۰ طرح قانونی مصوب تنها ۸۲ طرح به اتمام رسیده است و در سال جدید با انتقال این ۲۸۷۰ طرح به سال ۹۲ بدون احتساب ۸۲ طرح اتمام شده امسال حدود ۲۷۱۶ طرح داریم.

نماینده مردم آذربایجان غربی اظهار داشت: پیش بینی می شود بودجه عمرانی کشورامسال ۶ درصد کاهش پیدا کند و اعتبارات تملک دارایی با توجه به انتقال پروژه های ملی به استانی به جای افزایش اعتبارات کاهش یافته است. وی همچنین در خصوص اعتبارات شهرسازی نیز گفت: ما شاهد عدم رعایت یا اجرای عدالت در توزیع بودجه و کاهش آن نسبت به سال ۹۱ هستیم به طوری که در بخش راه روستایی ۳۸ درصد کاهش یافته است.

آقایی اظهار داشت: موضوع هدفمندی مهمترین چالش لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور است و در این لایحه برای موضوع هدفمندی ۱۲۰ هزار میلیارد در نظر گرفته شده است که ۱۰۸ هزار میلیارد تومان آن قرار است از محل افزایش قیمت حامل های انرژی تامین شود. وی گفت: در سال گذشته از این بخش تنها ۲۸ هزار میلیارد تامین شده و برای رسیدن به عدد ۱۰۸ هزار میلیارد باید قیمت حامل های انرژی ۵ برابر شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در پایان گفت: این لایحه بودجه انتظارات اقتصادی مردم در بخش رفاه اجتماعی، اشتغال، عدم کنترل تورم، مسکن را تامین نمی کند و شرایط حساسی که همکاران مطرح می کنند خود گویای اصلاح این لایحه است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0