آغاز اصلاح اساسنامه تعاونی های مسکن

معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود ۲۰ هزار تعاونی مسکن در کشور از تغییرات جدی در اساسنامه این تعاونی ها و آغاز اصلاح آن خبر داد.

غلامحسین حسینی نیا افزود: در راستای شناسایی و حل معضلات تعاونی های مسکن دارای مشکل به موضوع اساسنامه تعاونی های مسکن ورود و نسبت به اصلاح و تغییر جدی در اساسنامه اقدام کرده ایم. وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰ هزار تعاونی مسکن در کشور وجود دارد که بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی را ساخته و تحویل داده اند و نقش به سزایی در حل مشکل مسکن مردم به ویژه کارگران و کارمندان دولت داشته اند.

حسینی نیا با بیان اینکه تنها ۱۰ درصد تعاونی های مسکن در کشور مشکل دارند، افزود: عمده مشکلات شامل این مساله بوده که تعاونی زمین معارض دار یا خارج از محدوده شهری و یا دارای کاربری مسکونی را خریداری کرده است یا اینکه برخی از اعضای تعاونی احساس مسئولیت کرده آورده خود را به موقع پرداخته اند و مابقی پرداخت نکرده اند و به همین دلیل پروژه دچار رکود شده و بعد از تکمیل آورده هم به دلیل گرانی مصالح پروژه متوقف و اعضا دچار مشکل شده اند.

به گفته معاون امور تعاونی های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، در اساسنامه جدید تعاونی های مسکن نحوه واگذاریها و برخورد با تخلفات و مشکلات دیده شده و مواردی از قبیل آسیب شناسی تعاونی های مشکل دار و احصای تخلف تعاونی های مسکن و مصادیق قانونی که در اساسنامه قبلی دیده نشده و موجب برخی مشکلات برای قضات شده بود به طور مشخص پیش بینی شده است.

وی همچنین گفت: با ابلاغ اساسنامه جدید از این پس رسیدگی به شکایات اعضای تعاونی از طریق بازرس تعاونی صورت می گیرد و پس از آن از طریق اتحادیه و اتاق تعاون استان قابل پیگیری است و تعاونی های مسکن نمی توانند خارج از سیستم و از طریق بنگاههای املاک عضوگیری یا به طور غیرمتعارف از اعضا پول دریافت کنند.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0