طرح تفضیلی زنجان

رییس شورای شهر زنجان گفت: طرح تفضیلی شهر زنجان باید بار دیگر بازنگری شود تا کاربری فضا‌ها با واقعیت شهر و نیازها تعریف شود.

راض ضیایی با تاکید برمطلب فوق اظهار کرد: برای داشتن شهری پویا و منطبق با نیازهای شهروندان نیاز داریم که کاربری‌ها در جای خود تعریف شده و بر اساس طرح‌هایی همچون طرح تفضیلی امور پیاده‌سازی شود که قطعاً در این شرایط می‌توانیم به حالت ایده‌آل دست یابیم.

وی تصریح‌ کرد: متاسفانه یکی از مواردی که در شهر زنجان شاهد هستیم ایرادات موجود در طرح تفضیلی است که امیدواریم بار دیگر بررسی نسبت به این طرح صورت گیرد تا شاهد کاهش نابه‌سامانی‌ها در کاربری‌ها در نقاط مختلف شهر باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در شهرهای دیگر نیز به این صورت طرح‌های تفضیلی به اجرا درمی‌آید یا خیر؟ اظهار کرد: تغییرات بر اساس نیازها اجتناب‌ناپذیر است، اما نباید این‌گونه در زنجان مطرح شود که شهرداری برای تغییر کاربری‌ها کیسه دوخته تا برای خود درآمدی کسب کند.

این مسئول با اشاره به اینکه تغییر کاربری بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ امکان‌پذیر است، ادامه داد: تنها در این شرایط است که می‌توان کاربری را تغییر داد و راه قانونی دیگری برای این مورد وجود نداشته و شهرداری نیز فقط یک رای در این کمیسیون دارد.

ضیایی با اشاره به اینکه برای استفاده درست از طرح تفضیلی بازنگری مجدد بسیار کارساز خواهد بود، ادامه داد: البته باید به این نکته توجه داشت که کارها در عمل تا حدودی با مطلبی که بر روی کاغذ آورده می‌شود تفاوت دارد، اما این تفاوت‌ها نباید چندان چشم‌گیر باشد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0