شهری ۳۰ میلیونی، بدون ترافیک!

با وجود جمعیت زیاد شانگ‌های، ‌تردد وسایل نقلیه در این شهر بدون ایجاد کمترین ترافیکی انجام می‌شود و مردم این شهر اغلب برای جابه‌جایی خود از دوچرخه، موتور سیکلت و وسایل نقلیه عمومی ‌استفاده می‌کنند.

به گزارش فارس، به محل برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۰ شانگ‌های چین، این شهر نزدیک به ۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد و با برگزاری نمایشگاه اکسپو پیش‌بینی شده است کل جمعیت شانگ‌های همراه با توریست‌ها و بازدیدکنندگان از نمایشگاه، طی این مدت شش ماه برگزاری نمایشگاه، به ۳۰ میلیون نفر افزایش یابد.

با وجود جمعیت زیاد، ‌تردد وسایل نقلیه در این شهر بدون ایجاد کمترین ترافیکی انجام می‌شود البته مردم شانگ‌های اغلب برای جابه‌جایی خود از دوچرخه، موتور سیکلت و وسایل نقلیه عمومی نظیر اتوبوس و مترو استفاده می‌کنند.

در حالی که برای اتوبوس‌ها خط ویژه‌ تردد وجود ندارد، موتورسواران و دوچرخه‌سواران دارای خط ویژه تردد هستند بدین ترتیب که پیاده‌روها به دو قسمت برای عبور عابر پیاده و خط ویژه عبور دوچرخه و موتورسیکلت تقسیم شده است؛ دوچرخه‌ها اغلب برقی هستند و ‌دوچرخه‌سواران نیازی به رکاب زدن ندارند.

آلودگی هوا در این شهر معنا ندارد و قوانین راهنمایی و رانندگی در این کشور به دقت توسط مردم رعایت می‌شود.

وسیله اصلی حمل و نقل در محوطه ۵۰۰ هکتاری نمایشگاه اکسپو، اتوبوس است که به صورت رایگان بازدیدکنندگان را جابه‌جا می‌کند.

همچنین برای ارتباط دو بخش نمایشگاه اکسپو که در دو طرف رودخانه هوانگ‌پو قرار دارد، بازدیدگنندگان از قایق (تردد روی آب) و یا اتوبوس (تردد از طریق تونل دریایی) استفاده می‌کنند.
این شهر از دو ناحیه اصلی پو زی (شهرک غربی) و پو دونگ (شهرک شرقی)، تشکیل شده است، که هر کدام از آنها با سرتاسر رودخانه هوانگ پو مواجه هستند.

به عنوان یک قاعده کلی، پو زی مظهر ” شانگ‌های قدیمی ” و پو دونگ نشان دهنده ” شانگ‌های جدید ” است.

شانگ‌های بزرگترین شهر و مرکز صنعت، تجارت و امور مالی چین و همچنین به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر چین از لحاظ ظرفیت مطرح است؛ سرعت تحولات و حجم فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی در این شهر به نحوی است که تصور تبدیل شدن شانگ‌های را به قطب بزرگ اقتصادی جنوب و شرق آسیا در آینده نزدیک تقویت می‌کند.

این شهر بزرگترین پایگاه صنعتی چین است و بزرگترین مجتمع فولاد، پتروشیمی و بزرگترین کارخانه اتومبیل سازی‌، هواپیما سازی، کامپیوتر و از این قبیل در این شهر مستقر است.

شانگ‌های یکی از چهار شهر مستقل و مستقیماً تحت نظارت حکومت مرکزی و دومین شهر سیاسی بعد از پکن است؛ در این شهر نزدیک به ۴۰ کنسولگری وجود دارد.

این شهر بزرگترین بندر کانتینری در کل چین و چهارمین بندر بزرگ جهان از نظر ظرفیت بارگیری است.

تابناک

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0