تبریز دومین شهر برج‌سازی ایران

علیرضا منادی، نماینده‌ی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که یکی از زلزله‌خیزترین کشورهای جهان است و تبریز پس از تهران دومین شهر برج‌سازی کشور است.

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز همایش بین‌المللی عمران، معماری و توسعه‌ی پایدار شهری برگزار شد. علیرضا منادی، نماینده‌ی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در این همایش گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که یکی از زلزله‌خیزترین کشورهای جهان است و تبریز پس از تهران دومین شهر برج‌ساز است. وی با اشاره به دستور کار سیاسی کشور مبنی بر حفظ انرژی افزود: مصرف اساسی انرژی در ساختمان‌ها و بناها بوده که معماران و مهندسان آنها را طراحی و بنا می‌کنند و باید طوری طراحی کنند تا کمترین اتلاف انرژی را داشته باشیم.

نماینده‌ی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: تنها راه هدفمند کردن انرژی، هدفمندی یارانه‌ها نیست بلکه علم و توانایی باید به کمک هم آمده و فرهنگسازی شود. منادی گفت: حاشیه‌نشینی شهرها نیز یکی دیگر از معضلات است که باید در شهرسازی به آن توجه‌ی ویژه شود. وی در پایان از دانشگاهیان خواست تا فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی که به آپارتمان‌نشینی و زیاد شدن خانه‌های مجردی اشاره شده توجه و دقت کنند.

در ادامه این همایش «علی رضایی»، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: محور توسعه‌ی پایدار، انسان و منابع انسانی است و مراکز آموزشی در خط مقدم هستند، چون با تفکر و تحقیق و ایده‌های انسانهاست که تولید ملی در جامعه شکل می‌گیرد و سبب توسعه‌ی ملی می‌شود. وی افرود: در بحث توسعه‌ی شهری توجه روی متغیرهای زندگی شهری و رفاه اجتماعی شهروندان معطوف است اما عموم دیدگاه‌های توسعه‌ی پایدار شهری بر توسعه‌ی فیزیکی و کالبدی شهر تأکید دارند در حالی که باید وجه فرهنگی و اجتماعی توسعه شهری نیز مدنظر صاحب‌نظران و عوامل اجرایی باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز خاطرنشان کرد: توسعه‌ی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی بی‌نظیر است و دانشگاه آزاد اسلامی نیز در توسعه‌ی عمرانی و اجتماعی کشور نقش بی‌بدیلی داشته است. همایش بین‌المللی عمران، معماری و توسعه‌ی پایدار شهری به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز طی روزهای ۲۷ و ۲۸ آذرماه در سالن پتروشیمی تبریز برگزار شد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0