یک ایرانی معمار برتر خاورمیانه شد

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی موفق به کسب جایزه معمار برتر خاورمیانه در سال ۲۰۱۳ شد.

کوروش حاجی زاده، معمار ۳۸ ساله ایرانی و عضوهیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوانکی گرمسار در ششمین دوره سالانه «جایزه معمار خاورمیانه» موفق به کسب جایزه معمار برتر شد . مسابقات بهترین معمار سال خاورمیانه هر ساله توسط نشریه ی design mena در دبی برگزار می شود.

این مسابقات شامل دسته بندی هایی از قبیل مسکونی، تجاری، تفریحی – فراغتی , معماری پایدار و … است که مهمترین عناوین آن معمار سال خاورمیانه (۳۵ سال به بالا) و معمار جوان خاورمیانه (کمتر از ۳۵ سال) است و شرکت ها به دو دسته ی ۱۰۰ نفر پرسنل و کمتر و شرکت های بالای ۱۰۰ نفر پرسنل دسته بندی می شوند.

هیات داوران در هر یک از دسته بندی ها پنج نامزد انتخاب کرده بودند که در بین نامزد های معرفی شده از یک نامزد تقدیر شد و نامزد دیگر به عنوان برنده اصلی معرفی شد .

«جایزه معمار خاورمیانه» هرسال در شاخه های مختلف برای شناخت بهترین طراحان و پروژههای منطقه خاورمیانه برگزار می شود. گروه نشر ITP ناشر ۷۵ مجله در منطقه خاورمیانه که نشریه Design MENA و نشریه Architect از آن جمله هستند، برگزار کننده اصلی این جایزه است.

از برندگان مطرح سال های قبل این جایزه می توان به Henning Larsen Architects ، FXFOWLE ، NAGA Architects، Woods Bagot و Jean Nouvel اشاره کرد.

حاجی زاده پس از دریافت این جایز، گفت: این جایزه برای من شروعی دوباره در سراسر این منطقه است. همچنین من بسیار علاقه مندم که بر رابطه بین مردم، شهر و معماری تمرکز کنم تا بتوانم نوعی هماهنگی میان این سه عامل در فضا به وجود آورم.

مجله آرشیتکت آخرین شماره از سال میلادی را نیز به گزارش این مراسم و نیز معرفی معمار برنده بالای ۳۵ سال خاور میانه (کورش حاجی زاده ) اختصاص می دهد.

نشریه Architect همچنیندر ششمین دوره برگزاری جایزه معمار خاورمیانه، اقدام به انتخاب و معرفی پنجاه چهره تاثیرگذار در معماری خاورمیانه کرده است. این افراد کسانی هستند که معماری خاورمیانه را شکل داده اند و از میان دفاتر معماری و پروژه های بسیار بزرگ تا پروژه های کوچک در حوزه بومی خود که بیشترین تاثیر را داشتند، انتخاب شده اند.

تاثیر اجتماعی پروژه ها به اندازه زمینه های خاص معماری مانند پایداری و ارتباط پروژه ها با بافت قدیم و میراث شهرها مهم بوده اند. کورش حاجی زاده، معمار خاورمیانه ۲۰۱۳ برای طراحی پروژه هایش در ارتقای معماری در حوزه ملی کشور خود، در رتبه بیست و دوم در این دسته بندی معرفی شده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0