ساخت چهار بندر خشک در کشور

عباس آخوندی در نشست خبری که به مناسبت هفته حمل و نقل برگزار شد، افزود: چهار بندر خشک در کشور ایجاد می شود که یکی از آنها در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) فعال خواهد شد.
وزیر راه وشهر سازی از امکان استفاده بخش حمل و نقل از تسهیلات صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: با مصوبه اخیر دولت که حمل و نقل جزء صنعت قلمداد شد، موانع ارائه تسهیلات به این بخش از طریق صندوق توسعه ملی رفع شده است و تواند بای مواردی مانند توسعه ناوگان از تسهیلات این صندوق استفاده کند.
آخوندی با اشاره به لزوم جذب سرمایه بخش خصوصی در بخش ریلی و افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار و مسافر گفت: برای این منظور و تامین منابع مالی پروژه های این بخش شیوه های متعددی در نظر گرفتیم و برای نمونه در شش پروژه عمده با چینی‌ها در حال مذاکره هستیم که امیدواریم به نتیجه برسد. وی اضافه کرد: همچنین در قالب تهاتر نفت با کشورهایی که از ایران نفت به صورت دراز مدت خریداری می‌کنند نیز برای جذب تامین منابع مالی طرح های ریلی اقدام خواهیم کرد که اگر به نتیجه برسد گشایشی در توسعه زیرساخت های ریلی ایجاد می کند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش اپراتوری بنادر باید به سمت رقابتی شدن حرکت کنیم، گفت: با هر گونه انحصار در هر کجا که باشد، مخالفیم. وی اعلام کرد: سازمان بنادرو دریانوردی نیز باید اعمال حاکمیت کند و باید در جهت نوسازی و بازسازی تجهیزات بندری اقدام کنیم.
آخوندی گفت: در هشت سال اخیر اقدامی در جهت نوسازی این تجهیزات صورت نگرفته و این موضوع گرفتاری های زیادی را ایجاد کرده است. آخوندی به بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در ترمینال دو بندر شهید رجایی این است که این ترمینال سال گذشته به طور ناقص و بدون تجهیزات به بهره برداری رسید و تلاش می کنیم به سرعت، تجهیزات این فاز را تهیه کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تامین تجهیزات پایانه دو بندر شهید رجایی نیازمند سرمایه گذاری است، گفت: با تامین تجهیزات فاز دو بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری این بندر به سه برابر رقم فعلی خواهد رسید.
آخوندی، تامین تجهیرات فاز دو طرح توسعه بندر شهید رجایی را از برنامه های اصلی وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد. وزیر راه و شهرسازی سهم حمل و نقل در تولید ناخالص داخلی را حدود ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: سرمایه گذاری بخش های حمل و نقلی حاکی از کارایی این بخش در اقتصاد کشور است.
وی به سرمایه گذاری برای ساخت ۲۰۰ هزار کیلومتر راه جاده ای و روستایی و ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط ریلی اشاره کرد و گفت: همچنین ۹۵۰۰ کیلومتر ریل جدید در حال ساخت داریم که سرمایه‌گذاری بزرگ و میلیاردی را می‌طلبد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0