نظر لاریجانی درباره شهرسازی قم

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه مذهبی شهر قم و تراکم زیاد در اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: در طرح جامع شهرسازی قم باید با توجه به ویژگی‌های مذهبی شهر قم توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم تکمیل هرچه سریعتر جاده قم جعفریه تاکیدکرد. به گزارش علی لاریجانی در دیدار با اعضای شورای حمل و نقل استان قم افزود: این طرح ها نیازمند تامین اعتبار برای تکمیل شدن است که باید با پیگیری مسئولان استانی انجام شود. وی در ادامه با اشاره به مشکلات تعدادی از تعاونی ‌های مسکن مهر گفت: اگر مسئولان برخی تعاونی ‌ها ، صلاحیت لازم را ندارند باید با همکاری دادگستری قم ، راه حل مناسبی برای رفع تخلفات و پیگیری معضلات پیدا کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره جایگاه مذهبی شهر قم و تراکم زیاد در اطراف حرم حضرت معصومه(س) گفت: در طرح جامع شهرسازی قم و همچنین معماری شهری باید با توجه به ویژگی‌های مذهبی شهر قم برنامه‌های جامع داشته باشیم چنانچه مراکز علمی و مذهبی در اطراف حرم مطهر ساخته و مراکز اقامتی و دیگر اماکن در فواصل دورتر بنا شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان هم درباره تعریض جاده قم به جعفریه گفت: مسیر قم – جعفریه یکی از جاده های حادثه خیز است که تعریض ۱۴ کیلومتر ابتدایی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون آسفالت ۶ کیلومتر از آن با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان انجام شده است و این پروژه به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
نصرالهی زاده با اشاره به برنامه ریزی برای تکمیل ۱۲ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده گفت: از یک سو برخی متقاضیان برای تامین آورده خود مشکلاتی دارند و از سوی دیگر ۶ تعاونی نیز با مشکلاتی روبروهستند که برای این تعاونی ها پرونده‌هایی تشکیل شده تا روند کارها و مشکلات بررسی دقیق شود.

شاسا

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0