فاجعه آشکار شهرسازی!

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری گلستان ‌با اشاره به روستای تاریخی و تفریحی زیارت گرگان به عنوان یک فاجعه آشکار در حوزه شهرسازی گفت: ‌این روستا می‎توانست یک منطقه مناسب برای صنعت توریسم و گردشگری گلستا‌ن باشد‌.

 رضا مروتی در حاشیه جلسه با کارکنان مدیریت بحران استان گلستان اظهار داشت: این بی‎توجهی به الزامات فنی، پایه و اساس فاجعه‎ای خواهد بود که ممکن است در اثر یک حادثه طبیعی همانند زلزله یا سیل، جان همه شهروندان این استان را مورد تهدید قرار دهد.

صنعت گردشگری در زیارت نابود شده است

وی با اشاره به روستای تاریخی و تفریحی زیارت گرگان به عنوان یک فاجعه آشکار در حوزه شهرسازی استان خاطرنشان کرد: این روستا می‎توانست یک منطقه مناسب برای صنعت توریسم و گردشگری باشد اما با دست خودمان آن را نابود کردیم.

مروتی ادامه داد: قلب آدم از دیدن این همه ساختمان‎های بلند و مرتفع غیرمجاز و غیرفنی که در کنار یکدیگر ساخته شده‎اند، به درد می‎آید و متاثر می‎شود. وی یادآور شد: اگر یک نفر آدم ناآشنا به اصول فنی هم در این منطقه حضور یابد، تنها با مشاهده بصری درمیِ‎یابد که این منطقه با این وضعیت نامناسب به هیچ‎وجه قابل سکونت نیست.

موضوعی به نام حریم رودخانه در گرگان وجود ندارد

قائم مقام شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با انتقاد از تصرف غیرمجاز حریم رودخانه در شهر گرگان به‎ ویژه روستای زیارت خاطرنشان کرد: متاسفانه گویی چیزی به نام حریم رودخانه در این منطقه نداریم و حتی برخی افراد سودجو و فرصت‎طلب کنار رودخانه‎‎ها را با خاک و شن پر کرده‎ و کنارش ساختمان‎های بلند مرتبه‎ ساخته‎اند.

مروتی اضافه کرد: مدیریت بحران به عنوان مهمترین دستگاه اجرایی در عرصه پیشگیری از بحران این اختیار تام را دارد که دستگاه‎های متخلف و کم‎کار را در این عرصه شناسایی، به آنها به شکل جدی اخطار داده و اطلاع‎رسانی کند.

احساس رضایت از عملکرد مدیریت بحران گلستان

وی با احساس رضایت از عملکرد مدیریت بحران استان گلستان تصریح کرد: علاوه بر فضای خوبی که این مجموعه دارد باید بخش‎های نرم‎افزاری نیز مهیا شود تا بتوانید با فرهنگ‎سازی و سوق دادن نگاه مردم به مقاوم‎سازی سازه‎ای و غیر سازه‎ای استان را به سمت ایمن‎سازی به پیش ببرید.

مروتی متذکر شد: اگر چه باید قبول کنیم با کشورهایی پیشرفته‎ای که در این عرصه کار کرده‎اند، فاصله داریم اما شروع کار می‎تواند از همین اداره کل بحران باشد که با کار در حوزه پیشگیری می‎تواند جامعه را بیش از پیش آماده سازد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0