نماهای شهرسازی فراماسونری

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، عزم شورا را برای مقابله با نمادهای فراماسونری در نمای شهری و ساختمان‌ها جدی دانست و گفت: باید سازوکاری ایجاد شود که تا تایید نشدن طراحی نمای ساختمان، پروانه ساخت صادر نشود.

محمد سالاری در این خصوص گفت: قطعا یکی از اولویت های مهم کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر، بحث حفظ هویت شهر با ملاک قرار دادن معماری ایرانی- اسلامی است .

وی ادامه داد: در لایحه ای که قرار است اداره کل معماری معاونت شهرسازی شهرداری به کمیسیون شهرسازی و معماری ارائه دهد، نسبت به این موضوع کارهای خوبی انجام شده و از کارشناسان مجربی کمک گرفته اند و ما هم قطعا در بررسی و چکش کاری آن لایحه در حفظ شاخص های معماری ایرانی- اسلامی جدی خواهیم بود.

سالاری درباره مصوبه شورای سوم در خصوص تعیین ضوابط نمای ساختمان ها با حفظ معیارهای اسلامی- ایرانی گفت: شورای شهر سوم در کمیسیون توسعه و عمران یک مصوبه در خصوص حفظ هویت شهری و تشویق استفاده از المان های معماری ایرانی- اسلامی در نمای ساختمان ها داشته که این مصوبه چندان جامع نبوده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا افزود: البته این مصوبه به هر حال در جهت اجرایی کردن اهداف ما در این حوزه کمک رسان بوده، اما متاسفانه چندان اجرایی نشده است. یعنی تنها برخی از مناطق آن هم در برخی نکات، ضوابط این مصوبه را رعایت کرده اند. وی در توضیح علت اجرایی نشدن مصوبه شورای شهر گفت: متاسفانه در فرایند صدور پروانه، ما بحث تعیین نمای شهری توسط یک کمیته از کارشناسان طراحی شهری و نما را نداریم و این موضوع در روند صدور پروانه مغفول مانده است.

سالاری تاکید کرد: باید قبل از اینکه لایحه اداره کل معماری در صحن شورا مطرح و تصویب شود، بسترسازی لازم برای اصلاح ساختار نرم افزار مربوطه در صدور پروانه ساخت و ساز صورت بگیرد. یعنی تا زمانی که نمای شهری توسط کمیسیون مربوطه طراحی شهری یا مهندس مربوطه تایید نشده، ادامه روند صدور پروانه متوقف بماند. اما چون این بسترسازی انجام نشده، عملا مصوبه شورای شهر درباره ضوابط طراحی نمای شهری نیز عملیاتی نشده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا در پایان درباره نظارت این کمیسیون بر فعالیت های سازمان زیباسازی نیز گفت: یکی از حوزه های مرتبط با کار کمیسیون شهرسازی، هم به لحاظ سیما و منظر شهری و تابلوهایی که در سطح شهر نصب می شود و هم به لحاظ طراحی معابر شهری، سازمان زیباسازی است که به زودی با مسئولان این سازمان جلسه ای خواهیم داشت و نتایج آن را اعلام خواهیم کرد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0