نمایشگاه راه و شهرسازی

توانمندی‌های علمی و ظرفیت‌های عملیاتی و اجرایی و پتانسیل‌های موجود کشور در صنعت حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی و همسوسازی آن‌ها با سیاست‌ها و برنامه‌ها و نیازمندی‌ها، موضوع قابل توجهی است که تا کنار هم قرار نگیرند و با هم دیده نشوند مسیر تعالی را نمی توانند بیابند.

نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی، زمینه‌ساز رشد و توسعه این صنعت خواهد بود. سید قاسم بی نیاز مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی با انتشار مطلبی با عنوان فوق از برگزاری نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی در تهران خبر داد. اصل مطلب وی به شرح زیر است.

توانمندی‌های علمی و ظرفیت‌های عملیاتی و اجرایی و پتانسیل‌های موجود کشور در صنعت حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی و همسوسازی آن‌ها با سیاست‌ها و برنامه‌ها و نیازمندی‌ها، موضوع قابل توجهی است که تا کنار هم قرار نگیرند و با هم دیده نشوند مسیر تعالی را نمی توانند بیابند.
تجربه‌های قبلی نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی مبین این واقعیت است که یکی از روش‌های کارآمد و اثربخش در جهت توسعه و رشد این صنایع، نمایشگاه است. وقتی این معنا کامل می‌شود که دریابیم این فن توانسته است ظرفیت‌های اقتصادی جدیدی را نیز در خدمت ظرفیت‌های علمی، عملیاتی و اجرایی قرار دهد.
بهره‌گیری از موقعیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی تنها با مشارکت فعال و همدل تمامی دست اندرکاران هر صنعت اعم از بخش دولتی که مسئولیت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی و کنترل امور را در سطح ملی و حفاظت از منافع ملی و بخش‌های خصوصی و تعاونی که به عنوان بازوان اجرایی در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنند میسر است و همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و ایجاد فضاهای گفتگو یکی از بهترین فرصت‌ها و فعال‌ترین زمینه‌ها در این راستا است. تجربه نمایشگاه‌های بزرگ راه و شهرسازی در سنوات گذشته و ارزیابی آن‌ها موید چنین رویکردهایی است.
همکاران و همراهان عزیز در بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی می‌دانند تا قبل از سال ۱۳۹۰، بخش های مختلف وزارت راه و شهرسازی به صورت متمرکز در یک نمایشگاه کنار هم قرار نمی‌گرفتند، در این سال با مطالعات و بررسی‌های کارشناسی، روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی توانست موانع موجود بر سر راه چنین اقدامی را مرتفع و فضا را برای حضوری یکپارچه فراهم آورد و اکنون که سومین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی فرآیند شکل‌گیری و برگزاری را طی می‌کند، زوایای پیدا و پنهان و فرصت‌های جدید آن شناسایی و در مسیری متعالی تر از قبل به پیش می‌رود.
پاسخگویی به تقاضای همراهی،یاری و حمایت ازمجری نمایشگاه توسط تمامی حوزه‌های حمل‌و‌نقل و مسکن وشهرسازی در بخشهای دولتی، خصوصی وتعاونی کمترین وظیفه ای است که نباید از آن غفلت شود.
سومین نمایشگاه بزرگ راه وشهرسازی در اولین سال دولت تدبیر و امید و فضای جدیدی که وزیر محترم راه و شهرسازی در برنامه‌های اعلام شده خود برای مشارکت گسترده‌تر در بخش خصوصی گشوده است بهترین فرصت برای آگاهی از‌پتانسیل ها و ایجاد آمادگی برای ایجاد ظرفیت های جدید است. امیدوارم بخش‌های جانبی نمایشگاه که در برنامه مجری اعلام شده است مانند همایش‌ها، نشست‌های علمی و کارشناسی و فضاهای تبادل نظرواندیشه، بتواند این نمایشگاه را به یک محیط یاددهنده و یادگیرنده تبدیل نماید.
همکاران من در روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی و روابط عمومی سازمان‌های تابعه و استان‌ها و بخش خصوصی از ظرفیت‌سازی بی بدیل رسانه ای در نمایشگاه غافل نباشند و برای پرکردن مطلوب این فضا از هم‌اکنون برنامه‌ریزی کنند.
تجربه سنوات قبل نشان می‌دهد که استفاده مطلوب از ظرفیت رسانه‌ای نمایشگاه به راحتی می‌تواند هزینه‌های احتمالی را جبران و به نوعی درآمد آفرین نیز باشد.
انشاالله در فرصت‌های آتی از بسترهای ارتباطی و چگونگی فضاسازی افناعی و خلق فضای تحلیل و نقد و تبدیل پاره‌ای تهدیدها به فرصت‌ها و فرصت طلایی همسو با سیاست‌های دولت تدبیر و امید با شما سخن خواهم گفت.
تا سخنی دیگر با تقدیم گرمترین درودها و آرزوی توفیق برای خانواده بزرگ راه و شهرسازی در بخش‌های دولتی و خصوصی و آرزوی موفقیت برای مجری محترم نمایشگاه بدرودتان می‌گویم.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0