شهر همدان دارای طرح جامع و تفصیلی

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: استان همدان دارای ۹ شهرستان و ۲۷ شهر بوده که همگی دارای طرح جامع و تفضیلی مصوب هستند.

محمدحسین مرادی اظهار کرد: حوزه شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی علاوه بر پیگیری در پیشبرد فیزیکی طرح‌های ناحیه‌ای، جامع و تفصیلی شهرهای استان، نظرات کارشناسی خود را در قالب جلسات اعمال کرده است.

وی افزود: تشکیل ۲۲ جلسه کمیته فنی مربوط به بررسی کارشناسی و اتخاذ تصمیم برای ارائه به جلسه کمیسیون ماده ۵ و ۱۵ جلسه کمیسیون ماده ۵ با تعداد ۱۵۹ مصوبه از مهم‌ترین اقدامات این حوزه طی سال جاری بوده است.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: تاکنون هفت جلسه کارشناسی کارگروه شهرسازی و بررسی و اتخاذ تصمیم برای ارائه به جلسه کارگروه امور زیربنایی و تشکیل سه جلسه و ۴۲ مصوبه به کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بخش شهرسازی در راستای توسعه نقاط شهری و روستا تلاش فراوانی کرده، گفت: طرح‌های جامع و تفصیلی و طرح‌ هادی روستایی، مکان‌یابی شهرک‌های صنعتی، شهر جدید حورا و طرح منطقه ویژه جهان‌آباد از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.

مرادی اظهار کرد: تصویب بافت فرسوده جولان، شرکت در جلسات کمیته فنی طرح‌های هادی روستایی و شهری، تبصره یک ماده یک جهاد کشاورزی و ماده ۸ موضوع استقرار صنایع از دیگر اقدامات این حوزه است.

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات این حوزه نظارت بر اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی شهرهای استان به صورت روزانه و هفتگی و بازدید و ارائه گزارش به مراجع قانونی از ساخت و سازهای انجام شده است.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: استان همدان دارای ۹ شهرستان و ۲۷ شهر بوده که همگی دارای طرح جامع و تفضیلی مصوب هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این حوزه در جلسات تخصصی آمایش سرزمین و برنامه‌ریزی منطقه‌ای شرکت کرده و به استعلامات مختلف از ادارات دولتی و اشخاص حقیقی پاسخ داده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0