بررسی موقعیت و مکان‏یابی یادمان‏های شهری

بررسی موقعیت و مکان‏یابی یادمان‏های شهری
معماری، شهرسازی
آقای مهندس مصطفی کاظمی
آقای مهندس ناصر بنیادی

فصل ۱ پژوهش با تشریح موضوع و روش تحقیق، به طرح پرسش‏های کلیدی پرداخته و ضرورت و اهداف مطالعات را بیان نموده‏است. در فصل ۲ ضمن اشاره به تعاریف، مفاهیم و واژگان مرتبط با یادمان شهری، دیدگاه‌های صاحب‏نظران مسائل شهری موجود در این باره مورد توجه قرار گرفته است. همچنین مصادیقی از یادمان‏ها، مونومان‏ها و نشانه‏های شهری و نمونه‏هایی از داخل و خارج کشور معرفی گردیده (با تعریف ابعاد و جنبه‏های تاریخی و اجتماعی موضوع) و در انتهای آن، ضمن جمع‏بندی و نتیجه‏گیری مباحث ارائه‏شده‏، ویژگی‏ها و خصوصیاتی برای یادمان‏ها ارائه گردیده ‏است. فصل ۳ تحقیق با بهره‏گیری از مطالعات مبانی نظری و همچنین شناخت عوامل غیر‏ کالبدی موثر بر یادمان‏های شهری، به شناخت ساختار فضائی تهران با تأکید بر پراکندگی نشانه‏ها و یادمان‏های شهری در آن، پرداخته شده و ادراک مردم از یادمان‏های شهری تهران بررسی گردیده و پس از آن، استخوان‏بندی ذهنی و عینی شهر تهران از حیث استقرار یادمان‏های شهری مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل ۴ با استفاده از شناسایی، معرفی و تحلیل نمونه‏های موجود از یادمان‏های تهران، به دسته‏بندی و آنالیز کلی آنها در دو حوزه مکان شهری یادمان و شکل‏شناسی یادمان پرداخته شده و ارزیابی‏های صورت گرفته در این فصل در سه مقیاس کلان، میان و خرد انجام پذیرفته است. در انتهای این فصل نیز براساس بررسی نمونه‏های منتخب، جمع‏بندی در عوامل کالبدی موثر بر موقعیت یادمان‏های شهری ارائه گردیده است. فصل ۵ پژوهش، به جمع‏بندی نهائی و نتیجه‏گیری پرداخته شده است. ضمناً تنها طرحی که تا حدی به مطالعات و نتیجه‏گیری این پژوهش کمک نموده طرح «شناخت و سامان‏دهی استخوان‏بندی شهری تهران» است که در سال ۱۳۷۲ توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران انجام شده بوده است.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

  1. tarahishahri :
    ۱۳ آذر ۹۳

    من چطور میتونم به این پروژه دسترسی داشته باشم؟

    ممنون

    • با سلام

      پروژه اجرایی این مورد را نیاز دارید یا پروژه دانشجویی؟

      با تشکر

  2. ندا محرمی :
    ۱۴ آذر ۹۳

    ممنون از پاسخ شما

    پروژه دانشجویی میخوام

    • با سلام

      در این باره پروژه دانشجویی مدنظر شما را نداریم ولی مقالاتی در این باره وجود دارد که جنبه اجرایی دارد.

      با تشکر

  3. ندا محرمی :
    ۱۴ آذر ۹۳

    من مطالبی که در فصل ۳ و ۴ هست رو نیاز دارم

    اگر مقالاتی در این مورد هست بهم معرفی کنید و لطفا راهنماییم کنید که چطور میتونم بهشون دسترسی داشته باشم

    با تشکر

    • با سلام

      لطفا در خواست خود را از طریق تیکت به بخش پژوهشی ارسال کنید تا یک سری مقالات برای شما ارسال شود.

      با تشکر

  4. Armaghan :
    ۱۵ آذر ۹۳

    Salam, man mitonam in failo dashte basham??

    • با سلام

      فایل مورد نظر شما غیر قابل ارسال است و نمیتوانیم آن را در سایت پخش کنیم.شما می توانید به کتابخانه سازمان زیبا سازی شهر تهران مراجعه و پروژه مورد نظر را مطالعه کنید.

      با تشکر

0