پیش‌نویس قانون جامع مدیریت شهری

شهردار تبریز از تدوین و آماده سازی پیش نویس قانون جامع مدیریت شهری در نشست اخیر شهرداران کلان شهرهای کشور جهت ارایه به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

صادق نجفی که به منظور شرکت در هشتاد و چهارمین نشست ادواری شهرداران کلان شهرهای کشور به مشهد مقدس سفر کرده بود در خصوص مباحث و تصمیمات این نشست گقت: مهم‌ترین مسائلی که در این جلسه مطرح شد، بررسی راه‌های تعامل و تفاهم بیشتر با دولت و کمک گرفتن از این نهاد برای بهبود خدمات‌رسانی در شهرها بود و در کنار آن مباحثی درباره تدوین لایحه جامع شهرداری‌ها مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: کلان‌شهر‌ها هم‌اکنون با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند و این موضوع ایجاب می کند با استفاده از ظرفیت‌های دولت و مجلس و برخی نیازمندی‌ها، این مسائل سامان داده شود، بنابراین اگر بتوانیم با وضع مقررات مناسب به سمت درآمد پایدار گام برداریم ، بخشی از مهم‌ترین مشکلات شهروندان برطرف خواهد شد.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آماده‌سازی پیش‌نویس قانون جامع مدیریت شهری گفت: بررسی پیش‌نویس قانون جامع مدیریت شهری با ۳۱۱ماده و تبصره، از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که بر این اساس مقرر شد تا کمیته‌ای برای دریافت نظرهای کارشناسی شهرداران شهرهای بزرگ و شوراهای اسلامی شهر‌ها و ارائه پیش‌نویس قانون جامع مدیریت شهری به مجلس شورای اسلامی، تشکیل شود.

دکتر نجفی در عین حال ابراز امیدواری کرد با ارایه این قانون به مجلس شورای اسلامی و نیز تصویب و ابلاغ آن از سوی مجلس زمینه برای تقویت و اعتلای جایگاه شهرداری ها فراهم گردد.

شهردار تبریز با اشاره به دیگر موضوعات مورد بحث در هشتاد و چهارمین نشست شهرداران کلان شهرها خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین شهرداران کلان‌شهر‌ها درباره سهم شهرداری‌ها از درآمد‌های مالیاتی بحث و بررسی کردند و مقرر شد پیگیری‌های لازم درباره سهم عوارض شهرداری از لایحه نظام مالیاتی صورت گیرد. همچنین نحوه دریافت گزارش ماهیانه شهرداری‌ها درباره صورت‌وضعیت درآمد ناشی از سهم عوارض در مالیات بر ارزش افزوده نیز به تدقیق و بررسی رسید.

به گفته شهردارتبریز در این جلسه همچنین پیشنهاد شد تا کمیته‌ای برای ارائه پیشنهادهای مدیریت شهری به منظور تنظیم لایحه نظام مالیاتی تشکیل شود و ایجاد کارگروه‌های مشترک با وزارت کشور بررسی شود.

بررسی وضعیت بانک شهر و استفاده شهرداری‌های کلان‌شهر‌های کشور از تسهیلات این بانک و بررسی درآمد‌های شهرداری‌ها در لایحه بودجه سال‌۹۳ و تدوین لایحه نظام درآمدی شهرداری‌ها، از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0