بناهای تاریخی تبریز در حال ازبین رفتن

معمار، پژوهشگر و مرمتگر بناهای تاریخی ایران گفت: بناهای تاریخی در تبریز به علت نگهداری های ضعیف در شرایط نابودی قرار گرفته و باید به صورت جدی از وقوع این امر جلوگیری کرد.

فرامرز پارسی در حاشیه سمینار ” معماران چگونه می اندیشند” با بیان اینکه آثار تاریخی تبریز بر اساس استانداردهای معماری مرمت سازی نمی شود، گفت: بناهای تاریخی تبریز بر اساس استانداردهای معماری مرمت سازی نمی شود و باعث از بین رفتن گنج های غنی در شهر می شود. وی افزود: مرمت سازی بناهای تاریخی باید قابل بازگشت باشد تا امکان اصلاح اشتباهات مرمت کاران توسط نسل های آینده فراهم شود.

معمار، پژوهشگر و مرمتگر بناهای تاریخی ایران گفت: بناهای تاریخی شهر تبریز در زمان گذشته به علت قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده ابریشم از رفت و آمد حوزه های فرهنگی کشورهای ترکیه و قفقاز الگوگیری و ساخته شده است. پارسی ادامه داد: زبان معماری شهر تبریز متناسب با زمان معماری فلات ایران یکسان است.

وی بر ساخت بناهای شبیه به بناهای قدیمی در تبریز تاکید کرد و گفت: معماری بناهای قدیمی در تبریز به شدت کاهش یافته است و به علت علاقه افراد به مدرن زندگی کردن ساختمان های مدرنی در شهر ساخته شده است که این امر باعث افزایش انرژی در مصرف انرژی می شود.

پارسی بر حفظ آثار و بناهای تاریخی در تبریز تاکید کرد و گفت: بناهای تاریخی گنجینه و هویت گذشتگان ما برای نسل های حاضر است و برای ماندگاری و انتقال آن به نسل های آینده باید به طور صحیح حفظ و نگهداری شود.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0