طراحی شهری

فرآیندی است که به شکل‌دهی فیزیکی بافت‌های مختلف شهری منجر می‌شود.

طراحی شهری با رویکرد ساختارگرایی به ایجاد اماکن متعدد می‌پردازد، فرآیند طراحی ساختمان‌ها، فضاها و چشم‌اندازها را در برمی‌گیرد و نهایتا جریانی را به راه می‌اندازد که به عمران و آبادی شهری کمک می‌کند.

بعبارت دیگر “طراحی” بخشی از هنر سازمان دادن فضای کالبدی است که با رشته های مختلف علمی و هنری مانند برنامه ریزی شهری ,معماری و منظر سازی ,مهندسی فنی ,مهندسی ترافیک و حمل و نقل، روانشناسی, جامعه شناسی واقتصاد سر و کار دارد و در عین حال با سیاست و فرهنگ نیز ارتباط دارد.

با شکل گرفتن فضای خصوصی زندگی بشر ، فضاهای عمومی با کاربریهای مختلف نیز شکل گرفته که مهمترین آنها فضای شهری است (با مفهوم تخصصی سیما و منظر شهری) که فراهم کننده تعاملات اجتماعی و برآورده نمودن نیازهای انسانی در محیط باز و همگانی میباشد.

در بحث ساخت و ساز شهری هرمی وجود دارد که از شهرسازی، طراحی شهری، معماری و طراحی صنعتی تشکیل شده است. مبلمان شهری به عنوان یک موضوع ارتباطی بین معماری و طراحی صنعتی است، و طراحی شهری به مکان و فضای این شاخصها و تجهیزات می پردازد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0