کارت‌های هوشمند در حمل و نقل عمومی فرانسه

سازمان حمل و نقل عمومی کشور فرانسه در سیستم حمل و نقل عمومی خود از کارت‌های هوشمندی استفاده می‌کند که به سیستم شناسایی افراد با استفاده از فرکانس‌های رادیویی مجهز است.

شرکت حمل و نقل عمومی کشور فرانسه در حال اجرای آزمایشی استفاده از کارت‌های هوشمند جدیدی با نام “Weneo” است که به سیستم RFID (سیستم شناسایی با استفاده از فرکانس‌های رادیویی) و همچنین اتصال USBمجهز خواهد بود.

این کارت‌ها به افراد اجازه می دهد تا با اتصال آن به رایانه‌های خود در منزل بلیط خریداری کنند. ضمن اینکه با داشتن چهار گیگا بایت حافظه می تواند به عنوان کارت قابل حمل ذخیره اطلاعات نیز مورد استفاده قرار گیرند.

جهت حفظ ایمنی اطلاعات شخصی و اطلاعات حساب کاربر، دسترسی به این اطلاعات از طریق سیستم RFID که توسط یک تراشه مجزا به کار انداخته شده و تنها کد کاربری در آن موجود است، قابل دسترسی نبوده و زمانی که فرد کارت خود را در کارت‌خوان محل جایگاه عبور می کشد این کد به سیستم اصلی وارد شده و هزینه سفر از آن کم خواهد شد.

در صورتی که این دوره آزمایشی که هزار نفر از مشتریان سازمان حمل و نقل عمومی فرانسه در آن عضو هستند با موفقیت رو به رو شود استفاده از این کارت‌ها در سر تا سر فرانسه گسترش می یابد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0