احترام به قوانین

رانندگی کردن دقیقا یک فن محسوب میشود پس بنابر این باید به همه ریزه کاری های رانندگی وارد باشیم تا بتوانیم رانندگی خوبی را از خودمان ارائه دهیم .قوانین راهنمایی و رانندگی برای رانندگی کردن افراد تهیه شده است و طبق دستور العمل آئین نامه رانندگی میباست قبل از رانندگی کردن اول با قوانین آن آشنا شود . برای آموزش دیدن آئین نامه نیز میتوانیم از افرادی که در حال حاضر دارای گواهی نامه هستند و با قوانین آشنایی پیدا کرده اند کمک بگیریم . شخصا نظرم این است که از دوره ابتدایی تا دوره راهنمایی که فرد به سن قانونی میرسد میبایست آموزشهایی فرا خور سن و سال افراد خردسال و نوجوان تهیه شود و طی سالیان فرد هر روز نسبت به روز قبل با فرهنگ ترافیک آشنا شود .نتیجه چنین حرکتی برای جوامع بسیار مسرت بخش بوده است .

کشور چین را در نظر بگیرد با یک میلیارد جمعیت .اگر قرار بود چینی ها هم همانند ایرانیان همگی از خودروهای شخصی با یک سرنشین استفاده کنند کره زمین با چه فاجعه ای رو برو میشد ولی خوشبختانه در این کشور اکثر قریب به اتفاق از دوچرخه پایی و یا موتورسیکلتهای کوچک استفاده میکنند. وقتی به چراغ قرمز میرسی عوض اینکه پشت چراغ خودرو ها را ببینی در عوض موجی از دوچرخه سوار ها را میبینی که همگی نیز به قوانین احترام میگذارند …

چند لحظه سر یک چها راه توی یک کلان شهر بایستید و تفاوتهای فرهنگی ترافیکی مردم خودمان را نیز ببینید ……….فکر میکنید چقدر زمان لازم است تا فرهنگ ترافیکی این مردم را عوض کنیم و به آنها یاد آور شویم که از نطقه شروع رانندگی اشتباه رانندگی میکنیم تا به مقصد برسیم .بارها بارها در خودروهای مختلف نشسته ام و رفتارهای راننده را زیر نظر گرفته ام میدانید به چه نتیجه ای رسیده ام . نتیجه این بوده است که متاسفانه ۱۰۰ درصد رانندگان ما از ابتدای حرکت تا انتهای رانندگی کردن بطور متوسط هر ۱۰ ثانیه یک تخلف زنده از خودشان بروز میدهند و این یعنی اینکه باید مردم ایران زمین هر سال به اندازه یک زلزله قوی مثل زلزله بم را تحمل کنند و خسارتهای ناشی از آن را بدوش بکشند .

یکی از نزدیکانم در یکی از شهر های اطراف زندگی میکند .ظاهرا پسرش دوشب پیش ساعت ۲۴۰۰با موتور از خانه خارج میشود و گویا راننده ای هم قصد داشته خودرواش را به پارکینیگ خانه اش هدایت کند نهایتا نه پسر فامیل ما متوجه حرکت خودرو میشود نه راننده سواری ….به نظر شما کدامیک مقصر هستند ؟؟؟؟؟؟؟  به نظر من اول والدین و یا همان فامیل من که اجازه خروج به فرزندشان را داده اند و دوم هم دیگر نیازی به معرفی دیگر مقصران این تصادف نیست چرا که ……..

آرام رانندگی کنید .میدانم که وقتی پشت فرمان خودرو قرار میگیرید احساس میکنید که قهرمان اتومبیل رانی دنیا هستید …ولی اشتباه نکنید وقتی پایتان را روی پدال گاز میگذارید بدانید که اسب سرکشی را رها کرده اید .پس دوستان خوبم با احتیاط کامل و با رعایت کلیه قوانین رانندگی کنید تا دیگران بدانند که راننده خوب کسی است که دارای شخصیت است .

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0