حذف پلهای هوایی تهران!!

معاون فنی و طرحهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به ساماندهی پلهای عابر پیاده گفت: مطالعات حذف پلهای عابر پیاده از تقاطع هایی که می توان جان عابر پیاده را با خط کشی و چراغ تامین کرد انجام شده و در صورت تایید شورای شهر و نهادهای مرتبط اجرایی می‌شود.

شاپور دیوسالار با بیان اینکه در دو سطح به فکر ایمن سازی و ساماندهی پل های عابر پیاده هستیم گفت: در معابری که ماشینها می توانند با سرعت کمتری حرکت کنند لازم نیست عابر پیاده ارتفاع چهار، پنج متری را بالا برود تا وسایل نقلیه با سرعت بیشتری از تقاطع ها عبور کنند. ما تلاش می کنیم به محل تلاقی عابر پیاده و سواره معنا بدهیم و با خط کشی و چراغ راهنمایی ایمنی عابران را تامین کنیم. در شهری مانند پاریس که شهر پر تقاطعی است پل عابر پیاده ای در تقاطع ها وجود ندارد زیرا با فرهنگ سازی و اصلاح رفتارها مشکل خود را در سطح زمین حل کرده اند.

دیوسالار با بیان اینکه حتی در نقاطی از میدانها که سرعت ماشین ده تا سی کیلومتر بر ساعت است بازهم پلهای عابر پیاده نصب شده و شهروندان به دلیل نبود فضای ایمن مجبورند از پلهای عابر پیاده استفاده کنند.

معاون فنی و طرح های شهرداری سازمان زیباسازی اضافه کرد: عابران پیاده مجبورند برای حفظ سرعت خودروها از ارتفاع بالا روند که ممکن است برای کودکان و خودشان ناایمن باشد. در صورت موافقت شورای شهر تهران و رایزنی با نهادهای مرتبط پل های عابر پیاده را در سطح شهر جمع آوری می کنیم.

وی ازساماندهی دو پل عابر پیاده در مناطق ۱۵ و ۶ به صورت آزمایشی خبر داد و گفت: در این پل ها سقف برداشته و از کف پوشهای ایمنی که در زمان بارندگی لغزنده نباشند نیز استفاده شده است. تلاش می شود به تدریج تمامی پل های عابر پیاده ساماندهی شود.

دیو سالار با اشاره به حذف تدریجی تبلیغات نصب شده بر روی پل های عابر پیاده گفت: برخی از تابلوهای تبلیغاتی به شکلی است که فضای مخاطره آمیزی را برای عابران پیاده ایجاد کرده است. ما تلاش می کنیم به تدریج این تبلیغات اصلاح شود البته زمان آن بستگی به اتمام مدت قراردادها دارد.

برای دانلود کلیک نمائید نکته بسیار مهم در مورد دانلود فایل: اگر لینک دانلود بالا با dl شروع شد، لطفا برای دانلود فایل به جای http از https استفاده نمائید.
برچسبها
مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید.

بهتر است دیدگاه شما در ارتباط با همین مطلب باشد.

0